Az elmúlt pár évben egyre nagyobb jelentőséggel bír a kínai piac az autógyártók számára is. A BMW-nek is van tulajdonrésze helyi márkában, valamint a hírek szerint a már jelenleg is működő gyár mellé nemsokára épül a második.
Jelenleg a BMW autók 60%-a készül Németországban, azonban ez a tervek szerint meg fog változni. A gyár ígérete szerint nem a német munkaerő csökkentése árán szeretnék ezt elérni, amit a hazai fejlesztéseik, új gyáregységeik építése is alátámasztani látszik. Középtávon 50-50%-os Német, illetve külföldi gyártás elérése a cél. Kína a munkaerő mellett azért is lehet vonzó cél, mert országon belül szinte bármit le tudnak gyártatni, valamint egyelőre hatalmas piac. Sokat elárul az is, hogy a német prémium hármas (BMW, Audi, Mercedes) külön Kínának hosszított 5-öst, A6-os és E osztályt készít, mert náluk az kelendő. Szakértők szerint vége lehet a kínai “csodának”, ugyanis várhatóan befejeződik majd az állami autóvásárlást ösztönző program, illetve ahogy más területeken is, itt is a környezetvédelem felé fordul majd Kína, így még az is elképzelhető, hogy a hagyományos, csak belsőégésű autók vásárlói többletterhekre számíthatnak majd. Ez még kérdéses, az már azonban biztos, hogy egy nemrég nyilvánosságra hozott lista alapján a legvonzóbb márka a BMW. A dobogó alsóbb fokára a Rolex és az Apple szorult.
Mit lehet erre mondani? Csak így tovább a brand építéssel!
Hozzászólások
ITT és MOST! A VÉLEMÉNY SZENT és INGYENES! Visszakövetés